/Files/images/уроки.jpg

Поради молодому фахівцю при підготовці до уроку

1. Опрацюйте розділи програми, які треба вивчати на уроці.

2. Вивчіть матеріал цього розділу.

3. Проаналізуйте навчальний матеріал.

4. Сформулюйте мету уроку. Дайте відповідь на запитання, чого б ви хотіли досягти в результаті уроку.

5. Представте колектив даного класу, окремих учнів, постарайтесь намітити їхній шлях до реалізації задач уроку.

6. Виберіть найбільш результативні методичні прийоми для даного класу та для даних учнів.

7. Співставте обрані прийоми зі своїми можливостями, визначте свої дії на уроці.

8. Обміркуйте структуру уроку, його хід.

9. Зафіксуйте все підготовлене у плані або конспекті.

10. Повторіть про себе або вголос вузлові моменти плану.

11. Перевірте себе:

а) які факти, загальні поняття або ознаки, причинно-наслідкові зв'язки повинні бути засвоєні на уроці;

б) яке вміння формується на даному уроці;

в) які світоглядні поняття, політичні, моральні чи естетичні оцінки необхідно сформувати на даному уроці;

г) якого роду емоційну реакцію варто викликати в учнів при вивченні даного матеріалу.

Дотримуйтесь наступних правил:

1. Приходьте в кабінет небагато раніше дзвінка. Переконайтесь, чи все підготовлено до уроку, чи красиво розставлені меблі, чи чиста дошка, чи підготовлене наочне приладдя, ТЗН. Входьте до класу останнім. Домагайтесь, щоб усі учні вітали вас організовано. Огляньте клас, обов'язково переведіть погляд на дисциплінованих учнів. Намагайтесь показати учням красу та привабливість організованого початку уроку, але прагніть того, щоб на це йшло щоразу все менше та менше часу.
2. Не витрачайте час на пошуки сторінки вашого предмета у класному журналі. Її можна підготувати на перерві. Привчіть чергових залишати на столі вчителя записку з прізвищами відсутніх учнів.
3. Почніть урок енергійно. Не ставте учням запитання: хто не виконав домашнє завдання? Це привчає до думки, начебто невиконане завдання - звичайна справа. Необхідно вести урок так, щоб кожний учень із початку до кінця уроку був зайнятий справою. Пам'ятайте: паузи, повільність, неробство - бич дисципліни.
4. Захоплюйте учнів цікавим змістом матеріалу, розумовою напругою, контролюйте темп уроку, допомагайте слабким повірити у свої сили. Тримайте в полі зору весь клас. Особливо стежте за тими, у кого увага хитлива, хто відволікається. Запобігайте спробі порушити робочий порядок.
5. Звертайтесь трохи частіше з проханнями, запитаннями до тих, хто може зайнятись на уроці іншою справою.
6. Мотивуючи оцінки, додайте своїм словам діловий і зацікавлений характер. Дайте вказівки учню, над чим варто працювати, перевірте виконання даного завдання. Це буде привчати до дисциплінованої праці. Учень буде звикати до того, що вказівки вчителя треба виконувати обов'язково.
7. Об'єктивно оцінюйте знання учня, для оцінки поведінки користуйтесь оцінками за поведінку та старанність.
8. Закінчуйте урок загальною оцінкою роботи класу й окремих учнів. Нехай учні відчують почуття задоволеності від результатів праці на уроці. Постарайтесь помітити позитивне в роботі недисциплінованих учнів, але не робіть це занадто часто й невеликими зусиллями.
9. Припиняйте урок із дзвоником. Нагадайте про обов'язки чергового.
10. Утримуйтесь від зайвих зауважень.
11. Обходьтесь без допомоги інших. Пам'ятайте: налагодження дисципліни, можливо, єдина сфера педагогічної практики, де допомога на уроці йде не на користь учителю. Зверніться по допомогу до самих учнів. Із порушником, якого клас не підтримує, легко справитись.
12. Не допускайте конфліктів із цілим класом чи зі значною частиною класу, а якщо він виник, не затягуйте його, шукайте розумні шляхи його розв‘язання.
13. Пам‘ятайте: там, де є сумніви у правоті вчителя, не кажучи вже про ті випадки, коли вина його безперечна, конфлікт повинен вирішуватись на користь учнів.
14. Пам‘ятайте слова М. Добролюбова: «Справедливий учитель - це такий учитель, поступки якого виправдані в очах учнів».
Кiлькiсть переглядiв: 59